02 mei, 2006

Zegeningen tellen.

Naar aanleiding van: Wat je kunt doen in de file

Tel je zegeningen: (en het is maar hoe je het bekijkt)

*Ik ben gezond.
(ik rook, dus loop een risico en conditie kan beter.)
*Ik ben na bijna 10 jaar nog steeds verliefd op haar.
(is dat zo of denk ik dat)
*Dus ben ik de gelukkige echtgenoot.
(ben ik dat of speel ik dat)
*Ik ben de gelukkige papa van 2 mooie prinsessen.
(hier is geen maar aan te plakken)
*Een hond en kat in huis, leven in harmonie samen.
(en ze maken een zooi!)
*In bezit van koopwoning, pc, tv, dvd, video, guitaar zonder en met versterker, fiets, motor en koekblik. (materieel, dus te vervangen)
*Ik heb betaald werk.
(een leukere baan is toch wel erg gewenst)
*Ik heb een goede relatie met mijn ouders en overige familie.
(maar ze kunnen zeuren en zeiken)
*Ik heb echte vrienden.
(alleen zie ze veel te weinig)
*Mijn voetbalclub is kampioen.
(dat kan volgend jaar anders zijn)
*Ik heb genoeg te doen in mijn vrije tijd.
(maar soms weet ik niet waar ik moet beginnen of ik heb er gewoon geen zin in.)

Eigenlijk geen reden tot klagen dus.
En dan toch heb ik vaak het gevoel dat ik iets mis of meer wil.
(Wat een ontevreden egoïst ben ik toch!)