25 mei, 2006

Jacob dus

Ik wil de naam Sjaak kwijt.
Nog niet zo lang geleden bedacht ik dat dit een leuk pseudoniem zou zijn.
Uit het liedje van Conny van den Bos, wat ik in mijn jeugd letterlijk mee kon zingen.
Dat was een leuk knulletje, zoals zij het bezong.
En als je op de hoek zit kun je alle zijden overzien.
Zowel links als rechts, ik bekijk het vanuit een overzichtelijk standpunt.
Ik woon tevens op een hoek, dus het klopt het wel.

Maar ik hou eigenlijk niet van "Sjaken".
Sjakie van Flodder is een watje, de Sjaken die ik ken zullen nooit mijn vrienden worden.
Het voelt niet natuurlijk, om deze naam uit te dragen.
Mijn broer plaagt me tevens met deze naam, en ik krijg altijd de kriebels als ik dit hoor.
Daarom heb ik besloten om mijn naam te veranderen.
Zoals het in mijn paspoort staat.
Jacob dus.

Zoals uit het nummer Bullet the Blue sky van U2:
In the locust wind comes a rattle and hum
Jacob wrestled the angel and the angel was overcome
-als u nog andere nummers kent met de naam Jacob erin,
dan hoor ik dit graag-



Vergeet u hemelvaartsdag niet op Studio Brussel af te stemmen.
Daar hebben ze vanaf 12 uur de 100 beste albums ooit.
Dit is het lijstje van vorig jaar.
KLIK

Update:
Dit is het lijstje van 2006, was weer genieten KlIK