19 maart, 2008

Wat was het goed...


En hier ben ik het dus volledig mee eens:
Bron: Nu
The Cure in Ahoy Rotterdam

ROTTERDAM - Acht jaar lang waren ze niet op een Nederlands podium te vinden, maar met een optreden van drie uur maakten de mannen van The Cure dat gemis dinsdag ruimschoots goed.

De Britse band wist de aandacht van het publiek in een tot de nok toe gevuld Ahoy in Rotterdam van begin tot eind vast te houden.

Het concert was al lange tijd uitverkocht en de verwachtingen waren hooggespannen. Zanger Robert Smith, nog altijd in het zwart gekleed en met roodgestifte lippen, gaf de aanwezigen wat ze wilden: liedjes uit de afgelopen drie decennia dat de groep bestaat.

Intussen 48 jaar oud, maar met een stem die de tand des tijds wonderwel heeft doorstaan, zong hij nummers als Boys Don’t Cry, Why Can’t I Be You, In Between Days, Just Like Heaven, Lullaby, Pictures Of You, Killing An Arab en Friday I’m In Love.

Ook speelden de Britten werk van een nog te verschijnen dubbelalbum. Aan het einde van de derde toegift kreeg het inmiddels uitzinnige publiek als afsluiter A Forest.


En ik was om 2:15 thuis en na een korte nacht geniet ik nog steeds na.
Robert en c.s. ondanks mijn twijfels hebben jullie me overtuigd.
Jullie muziek is inderdaad tijdloos.