26 januari, 2007

Eindelijk: Green Wing

Ik was afgelopen woensdag wat aan het rondzappen en ineens op Nederland 3 herkende ik de beelden die ik al eerder had gevolgd via Canvas.
Het eerste deel van de Britse serie Green Wing is (eindelijk) aangekocht door de VPRO bij Channel 4.
Al eerder waren de 2 series op Canvas te zien, maar ik heb helaas enkele delen gemist.
De eerste aflevering zapte ik op een vrijdagavond langs en ik was meteen fan.
Ik was meteen gegrepen door de heerlijk absurde en confronterende humor.
Ook erg leuk omdat mijn lief helemaal wegzwijmelt bij Greys Anatomy en ik dan maar iets anders ga doen.
Maar nu is het mijn beurt!
Green Wing volledig in de herkansing en ik hoop dat de VPRO ook beide series heeft aangekocht.
Beschrijving volgens de VPRO gids:

Serie die zich afspeelt in een ziekenhuis. Ofschoon de serie in een hospitaal loopt, zijn er weinig verhaallijnen van medische aard; het leeuwendeel van de actie volgt de persoonlijke wisselvalligheden in het leven van de personages, in de stijl van een soapserie. De afleveringen bestaan uit een aaneenrijging van sketch-achtige absurde scènes die verbonden worden met beelden in slow motion of versnelde film, zodat de lichaamstaal van de personages beklemtoond wordt.