24 januari, 2006

Help!!!!!!!!!! Wie kent/heeft dit nummer....?

Ik ben al enige jaren op zoek naar een bepaald nummer.
Volgens mij heeft dat iedereen weleens en is dan zielsgelukkig als dat nummer gevonden is.

Zo heb ik dat gehad bij een nummer van de band Camper van Beethoven. Deze band heeft een nummer getiteld: "Take the skinheads bowlin.." Begin jaren 90 bij een vriend gehoord, maar die had het alleen op een teepje.
Dat was voor Napster en de massale mp3 uitwisseling via internet, dus ik moest op zoek naar het fysieke nummer. Nergens op cd te krijgen, elpees ervan waren niet te vinden en of het op single was uitgebracht, wist ik niet.
Internet had ik niet en was volgens mij nog niet zover, dus op internet zoeken was er niet bij.

De normale platenzaken kende het niet.
Ook Elpee , de speciaalzaak in Den Bosch, kende de band wel, maar niet dat nummer. Ze konden het helaas ook niet bestellen.
Bij een kleine tweedehandsplatenzaak, waar ik vaste klant was, in de Orthenstraat in Den Bosch kende de eigenaar het nummer niet.
(Mijn studiebeurs en mijn kleine beetje geld ging op aan muziek, daarna pas op stap en eten.
Helaas is deze zaak enkele jaren daarna opgehouden, want verkocht te weinig.)
De band kende hij wel, maar had er niets van staan. Maar hij maakte de belofte om het in de gaten te houden op platenbeurzen en bij collega's.

Ik had dan ook mijn hele new wave collectie zoals The Cure, Joy Division en Sisters of Mercy, bij hem gekocht.

Een 3 maanden later komt hij ineens op me af met de mededeling: "ik heb 'm gevonden!"
Ik had wel meer bestellingen uitstaan, dus ik wist niet meteen wat hij bedoelde.
"Ja, Camper van Beethoven, met dat ene nummer, Take the Skinheads": zei hij.
Dit gaf zo'n gaaf gevoel, beter kon niet.
Bleek dat nummer te staan op een demo-elpee met nog 10 nummers van andere bands.
Maar de lp moest dan wel 25 gulden kosten.

"Shit", dacht ik, "25 guldentjes voor 1 nummer."
Hij had de elpee via een collega uit Duitsland die hij eens per jaar zag en die kende het nummer ook en wist deze daar ergens te kopen.
"Nou oke, vanwege de zoekactie en de moeite"; zei ik. Hij, gelukkig omdat hij een liefhebber blij had gemaakt en ik, gelukkig omdat ik dit nummer eindelijk had.

Nu kun je het nummer inmiddels overal op internet vinden, maar dit was toch leuker.

Maar nu zoek ik nog een nummer wat ik ook niet op internet vindt.
Als ik het op mp3 zou hebben dan ben ik dik tevreden.

Het gaat om een nederlandstalig nummer vertolkt door Reniet Vrieze, zanger van The Pilgrims.
Het nummer heet "Engel Gabriel" en heeft op een tribute-cd voor Toon Hermans gestaan.
(nummer is origineel van Hermans)
Mocht je dit nummer op mp3 hebben, of de originele cd/lp/single hebben, laat het mij weten.

Mocht u dit nummer nog zoeken, benader me dan via twitter: http://twitter.com/jacobdus
Ik heb het nummer inmiddels en stuur het graag toe.


Want dan krijg ik toch weer dat gevoel.