01 juni, 2009

Real Rock n Roll

Zo, zegt hij. Alles staat.
De soundcheck ging goed en veel succes vanavond.

We lopen het podium af, en zetten alles klaar voor ons eerste optreden.
Al een hele dag stijf van de zenuwen, want voor het eerst voor een echt publiek.
En dan ook nog je kunstje doen.

In de oefenruimte waren de laatste keer toeschouwers.
Ze vonden het goed, zeiden ze.
Maar toch denk ik dan, jullie zijn bekenden.
Zou je het ook zeggen als het niet klinkt?
Tja, en dan nog?
De jongens vinden het goed dus daar vertrouw ik op.

Ik heb honger, hoor ik.
He ik ook, roep ik snel, want verrek van de trek.
Gaat iedereen mee? vraag ik.
Om het bandgevoel alvast te voelen ofzo.

Ik heb nog niets gegeten zegt hij naast me.
Oh, ik wel zeg ik..
Een appel onderweg hiernaartoe!

Zo!
Real rock n roll.
Een appel.