21 december, 2006

Wat moet ik hier nu mee?

Na 3 jaar niet bij de huisarts geweest te zijn, heb ik nu het volgende:
Ik loop al een week of 8 te tobben met mijn gezondheid.
Het ergste is dat ik en de arts(en) niet weten wat het is.
Maar het begon met wat pijn in mijn mond/keel.
De keelpijn was binnen een week over, maar de pijn in mijn mond bleef.
Het doet zeer aan mijn gehemelte en dat trekt door naar de zenuwen van alle kiezen en tanden.
En dat is niet fijn, kan ik je zeggen.
Na 3 bezoeken aan de tandarts, vijf bezoeken aan de huisarts, gebruik van enkele doosjes paracetamol en inmiddels verhoogd naar drie keer daags Ibuprofen 600 aangevuld met paracetamol zonodig omdat janken van de pijn echt niet normaal is voor mij, slikken van antibiotica, smerig anti-schimmel spul om te spoelen, pillen om de darmen rustig te krijgen en verschillende kweekjes, ben ik 2 weken geleden bij de KNO-arts geweest.
Maar helaas, het antwoord was hetzelfde als wat huisarts dacht.
"Ik denk een hardnekkige schimmelinfectie."

Met als gevolg, naast de nog steeds noodzakelijke ibuprofen+paracetamol, 4 x daags een zuigtablet (die alleen in het Academisch in Groningen gemaakt worden, kosten 54,- en het is nog steeds niet zeker of ik dit terugkrijg) en het smerigste van allemaal een spoelmiddel genaamd Chloorhexidine, 3 x keer daags. En dat proef je 2 uur later nog terwijl je je bammetjes eet.
(Wel tandenpoetsen voor gebruik anders krijg je bruine tanden, ook leuk!)

Afgelopen nacht was wederom een ramp en niet kunnen slapen van de pijn in mijn mond, dus kontakt opgenomen met mijn KNO-arts.
Correctie, de secretaresse van de Kno-arts.
Maar er komt opnieuw een recept en het volgende produkt kan ik vanmiddag ophalen bij de apotheek.
Want er staat nog een afspraak begin januari.

Heeft er iemand een idee of ik hier tevreden mee moet zijn?
Als het helpt, akkoord.
Maar het helpt allemaal geen zak.

Kan ik iets uitrichten, want ik weet nu wat het is om de hele tijd met pijn rond te lopen en dat is niet fijn.