07 februari, 2006

Ik geloof niet meer in sprookjes.....part deux

Maar ik lees ze tegenwoordig voor aan prinses 1 & 2. Respectievelijk 3 en 4.
Vooral prinses 1 is into fairytales....
Roze....jurken...efteling....Assepoester...toverstaf...de hele rataplan.
Prinses 2 gaat er gewillig in mee en speelt wisselende rollen.
Heksen, boze geesten, draken worden vermeden (die zijn eng papa, doen we niet) en alles is in een roze wolk.
Geweldig, want alles gaat zoals zij willen in hun eigen sprookjes.

Mijn eigen sprookje kent wat ontwikkelingen die minder aangenaam zijn.
Thuis "gedogen" we elkaar, zoals dat werd genoemd.
We leven voort, al willen we allebei anders.
Werk, wordt laatste project na een half jaar er intensief mee bezig te zijn geweest, bij een collega weggezet. Zonder overleg.
Ik mag me nu in iets nieuws in gaan werken, ter ondersteuning....
Oftewel nu geen tijd voor zegt de betreffende collega en ik verveel me.

Dan maar weer even het paard, de prins, Repelsteeltje of de ezel in de sprookjes van mijn prinsesjes...
Daarin is mijn rol wel duidelijk want dat wordt me wel verteld.