17 april, 2006

Een tv programma om bij stil te staan.

Ik ben normaal gesproken niet van de tv. Vooral voetbal en sesamstraat. En als ik geluk heb de Wereld draait door. Maar verder zal het me worst wezen.
Toch kijk ik altijd wel even wat er komt vanavond.
Zo zag ik dat vanavond een nieuw programma begint bij BNN.
Een soort van vervolg op het programma "Je zult het maar hebben". Een programma wat ik zo vaak mogelijk heb gezien. Het ging over ziektebeelden bij jonge mensen en hoe zij daarmee in het leven/maatschappij staan.
Ontzettend gelachen om die gozer met het Gilles de la Tourette syndroom, en respect voor de jongeren uit Volendam die de Nieuwjaarsbrand overleefd hebben.

Maar vanavond begint "Over mijn Lijk".
5 jongeren met een ongeneeslijke ziekte en die worden gevolgd.
4 ervan zijn inmiddels overleden!
En alle 5 hebben ze een weblog bijgehouden.
http://weblogs.bnn.nl/overmijnlijk